Primaria Orasului Teius

Pagina oficiala a orasului Teius

Menu
  • Home
  • Primaria
    • Institutia
      • Conducere
      • Personal
      • Licitatii publice
      • Acte normative
      • Legislatie
      • Strategii de dezvoltare
      • S.P.C.L.E.P. Teius
      • S.V.S.U. Teius
      • Registrul agricol
      • Compartiment autorizari
      • Stare civila
      • Centrul National de Informare si Promovare Turistica
      • Politia Locala
      • Stiri si informatii
    • Asistenta sociala
      • – Acte necesare – formulare / model cereri in format editabil
      • – Conditii eligibilitate
      • – Informații privind serviciile sociale disponibile la nivelul Oraș Teiuș
    • Serviciul Urbanism si Amenajarea Teritoriului Urban
      • – Documente urbanism
      • – Autorizatii de constructie
      • – Acte necesare – formulare
    • Structura organizatorica
      • – Organigrama si stuctura organizatorica
      • – Regulament de organizare si functionare
      • – Codul de etica si integritate
      • – Regulament de acordare a zilelor libere unuia dintre parinti pentru supravegerea copiilor in situatii suspendarii cursurilor
      • – Regulament intern al aparatului de specialitate al primalului orasului Teius
    • Taxe si impozite
      • – Hotarare 2020
      • – Acte necesare
      • – Program de functionare
      • – Modalitati de plata
      • – Cont unic colectare amenzi
      • – Acte administrative fiscale emise
    • Bugetul si bilantul contabil / Program Achizitii Publice
      • – Bilant contabil
      • – Transparenta venituri salariale
      • – Datorie publica
    • Informatii de interes public
      • – Responabil cu difuzarea informatiilor de interes public
      • – Lista documente interes public
      • – Model cerere, reclamatie administrativa informatii de interes public, conform Legii 544/2001
      • – Modalitatea de contestare a deciziei autoritatii sau institutiei publice si formularele aferente pentru reclamatie administrativa
    • Inchide
  • Consiliul local
    • CL Teius
      • Componenta
      • Comisii de specialitate
      • Dispozitii
      • Minute
      • Ordin prin care se constata indeplinite conditiile legale de constituire a CL oras Teius
    • Procese verbale
      • Procese verbale de sedinta 2013
      • Procese verbale de sedinta 2014
      • Procese verbale de sedinta 2015
      • Procese verbale de sedinta 2017
      • Procese verbale de sedinta 2018
      • Procese verbale de sedinta 2019
    • Rapoarte de activitate
      • Rapoarte activitate 2012
      • Rapoarte activitate 2014
      • Rapoarte activitate 2016
      • Rapoarte activitate 2017
      • Rapoarte activitate 2018
      • Rapoarte activitate 2019
      • Rapoarte activitate 2020
    • Hotarari adoptate
      • Hotarari de Consiliu
      • Hotarari adoptate 2013
      • Hotarari adoptate 2014
      • Hotarari adoptate 2017
      • Hotarari adoptate 2018
      • Hotarare Impozite 2020
      • Proiect de Hotarare privind aprobarea planului de actiuni si serviciile sociale in orasul Teius in anul 2020
      • Proiect de Hotarare privind modul de utilizare a microbuzelor scolare pentru transport elevi
    • Inchide
  • Adreseaza-te primarului
  • Galerii foto
  • Beldiu
  • Contact
  • GDPR
  • Monitorul Oficial Local
    • Documente
      • Declaratii de avere si declaratii de interese
      • Hotararile autoritatii deliberative
      • Procese verbale sedinte
      • Minute
      • Dispozitiile autoritatii executive
      • Statutul unitatii administrativ-teritoriale
      • Regulamente privind procedurile administrative
      • Documente si informatii financiare
    • Alte documente
      • Rapoarte de activitate Primar
      • Rapoarte de activitate Consiliul Local
      • Registrul propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectele hotararilor Consiliului Local si dispozitiile primarului
      • Registrul refuzuri de a semna/contrasemna/aviza actele administrative
      • Sedinte de Consiliu Local
      • Procese verbale ale sedintelor autoritatii deliberative
      • Proiecte de acte administrative cu caracter normativ
      • Anunturi si stiri
      • Publicatii casatorie
    • Cariera anunturi concurs – formulare
      • Anunturi concurs
      • Formulare concurs
    • Inchide
  • MONITORUL OFICIAL LOCAL (TEIUS.REGISTRA.RO)
  • SESIZARI ONLINE
  • FORMULARE ONLINE
  • VERIFICARE CERERI
  • ALEGERI PARLAMENTARE 2020

Acte necesare – formulare / model cereri in format editabil

Formularul E 411

ACORDAREA INDEMNIZAȚIEI PENTRU CREȘTEREA COPILULUI, STIMULENTULUI DE INSERȚIE, SPRIJINULUI LUNAR PENTRU COPILUL/PĂRINTELE CU DEZABILITATE

Listă acte necesare

  • Certificate de nastere pentru toti copiii (original si copie)
  • Acte de identitate ale solicitantilor (original si copie)
  • Certificat de casatorie sau livret de familie (original si copie)

In cazul in care parintii nu sunt casatoriti, se prezinta ancheta sociala

  • Adeverinta tip completata de angajator (click aici)
  • Extras de cont (contul IBAN de la banca), daca solicitantul opteaza pentru primirea indemnizatiei sau stimulentului in cont personal
  • Dispozitia/decizie de suspendare a contractului individual de munca pentru perioada de 2 ani sau 3 ani (in cazul copilului cu handicap)
  • Un dosar plic
  • Cerere tip – optiunea selectata 2 ani, 3 ani (pentru copil cu dizabilitate) (click aici)
  • Certificat de incadrare intr-un grad de handicap pentru copil, daca este cazul
  • Certificat de incadrare in gradul grav sau accentuat al parintilor, daca este cazul
  • Hotararea definitiva de incuviintare a adoptiei, de plasament ori in plasament in regim de urgenta (conf.Legii)
  • Decizia de impunere (pt. persoanele fizice autorizate)
  • Dispozitia de reincepere a activitatii (pentru dosarul de stimulent)

Observatii

Actele necesare sunt aceleasi si in cazul “Stimulentului de insertie” (acordat in cazul reinceperii activitatii).
Pentru intocmirea dosarului de indemnizatie/stimulent este obligatorie prezenta ambilor părinți.

ACORDAREA ALOCAȚIEI PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI

Lista acte necesare

  • Cerere si declaratie pe propria raspundere pentru acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei – Anexa 1 (click aici)
  • Cerere pentru modificarea alocatiei pentru sustinerea familiei sau pentru acordarea acesteia cand deja este stabilit un alt drept ( VMG, ajutor incalzire) – Anexa 2 (click aici)
  • Carti de identitate pentru ambii parintii (copie+original)
  • Certificate de nastere, carti de identitate, pentru toti copiii (copie+original)
  • Certificat de casatorie si livret de familie (copie+original)
  • Acte cu toate veniturile nete realizate de toti membri familiei (in luna anterioara depunerii cererii)
  • Adeverinta de elev pentru copiii de varsta scolara din familie

Exceptie fac copiii de varsta scolara cu handicap grav sau accentuat pentru care se aduce dovada eliberata de autoritatile competente care sa ateste faptul ca respectivul copil nu poate fi inscris in nicio forma de invatamant, prevazuta de lege

  • Certificat de incadrare in grad de handicap (daca este cazul)
  • Adeverinta de venit eliberata de Administratia Finantelor Publice Municipale Alba Iulia
  • Hotarare definitiva de incuviintare a adoptiei, de plasament familial al minorului, potrivit legii
  • Actul din care sa rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator
  • Un dosar cu sina
  • Lista documentelor care conduc la excluderea acordării alocației pentru susținerea familiei (click aici)

Nota : Alocația pentru susținerea familiei este o forma de sprijin pentru familiile sau persoanele singure care au în întreținere copii cu vasta de pana la 18 ani, care fecventează cursurile unei forme de învățământ și ale căror venituri nu de depășesc 530 lei/ membru de familie.

VENIT MINIM GARANTAT

Lista acte necesare

  • Actele de identitate pentru toti membrii familiei (original si copie)
  • Certificat de casatorie
  • Certificat de deces (unde este cazul)
  • Sentinta de divort (unde este cazul)
  • Adeverinta de venituri(adeverinta de salar net plus tichete de masa, cupon de pensie, cupon ajutor de somaj), pentru luna anterioara depunerii dosarului
  • Adeverinta de la AJOFM Alba pentru persoanele fara loc de munca, care nu au in intretinere copil in varsta de pana la 7 ani, sau minor cu certificat de incadrare in gradul accentuat sau grav de handicap in varsta de pana la 18 ani, si minori care au implinit varsta de 16 ani si nu urmeaza cursurile scolare
  • Documente din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal si orice alte documente justificative, dupa caz
  • Certificat si hotarare de incadrare intr-un grad de handicap
  • Certificat de la Directia de Taxe si Impozite pt. persoanele peste 18 ani
  • Adeverinta de la Administratia Finantelor Municipale Alba Iulia
  • Cupon de alocatie de stat din luna anterioara depuneri cererii sau fisa platilor de la AJPIS
  • Adeverinta de elev cu mentiunea daca primeste bursa sau nu
  • Adeverinta de la registrul agricol cu suprafata cultivata, culturile practicate, animalele si pasarile detinute
  • Un dosar cu sina
  • Cerere si declaratie pe propria raspundere pentru stabilire drepturi – Anexa 1 (click aici)
  • Cerere pentru modificarea ajutorului social sau pentru acordarea acestuia cand deja este stabilit un alt drept (ASF, ajutor incalzire) – Anexa 2 (click aici)

Observații

  1. Dupa caz, se pot solicita si alte acte pentru completarea dosarului.
  2. În cazul in care sunteti in posesia unor bunuri de pe lista din Anexa 4 nu va incadrati in prevederile legale de acordare a ajutorului social.
  • Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului social – Anexa 4 (click aici)
  • Lista cuantumurilor ajutorului social (click aici)

ACTE NECESARE PENTRU STIMULENT EDUCAȚIONAL (TICHET SOCIAL PENTRU GRĂDINIŢĂ)

Lista acte necesare

  • Cerere și declarație pe proprie răspundere (click aici)
  • Dovada înscrierii și frecventării activităților organizate de grădiniță
  • Livret de familie (original și copie xerox)
  • Certificat de naștere pentru toți membrii familiei (original și copie xerox)
  • Certificat de căsătorie dacă este cazul (original și copie xerox)
  • Carte de identitate pentru membrii familiei care au împlinit vărsta de 14 ani (original și copie xerox)
  • Acte doveditoare pentru toate veniturile nete lunare realizate în luna anterioară solicitării stimulentului
  • Sentință de divorț și/sau hotărâre judecătorească definitivă și executorie privind stabilirea cuantumului pensiei/alocației de întreținere
  • Adeverință anaf pentru toți membrii majori
  • Hotărârea judecătorească: de încredințare în vederea adopției, potrivit legii; de încuviințare a adopției, potrivit legii; prin care soțul/soția este declarat/declarată disparut/dispărută; prn care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pe o perioada mai mare de 30 zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;
  • Dispoziția conducătorului direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului ori a instanței de judecata, după caz, pentru măsura plasamentului; hotărârea judecătorească de instituire a tutelei, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii
  • Dosar șină
  • După caz, alte acte doveditoare privind componența familiei.

ACORDAREA ALOCAȚIEI DE STAT PENTRU COPII

Lista acte necesare

  • Certificat de nastere copil (original si copie)
  • Carte de identitate pentru ambii parinti (original si copie)
  • Documente din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal si orice alte documente justificative, dupa caz
  • Extras de cont, contul IBAN de la banca, daca se opteaza pentru primirea alocatiei de stat in cont personal
  • Cerere pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii, completata si semnata de ambii parinti ai copilului
  • Un dosar plic
  • Cerere indemnizație stimulent (click aici)

ANCHETĂ SOCIALĂ HANDICAP MINORI

Lista acte necesare

  • Actul de identitate al copilului (certificat de naștere/ carte de identitate);
  • Actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;
  • Fișa medicală de la medicul de familie;
  • Certificatul medical tip A5 de la medicul de specialitate;
  • Fișă de evaluare psihologică (după caz);
  • Fișă psihopedagogică (după caz);
  • Ultimul certificatul de încadrare în grad de handicap și Planul de recuperare;
  • Cerere pentru anchetă socială handicap minori (click aici)

ANCHETA SOCIALA LA COMISIA DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP ALBA

Lista acte necesare

  • Copie act de identitate ( solicitant şi pentru cine se solicită ancheta socială) – copie şi original
  • Copie scrisoare medicală si referat medical, ( evaluare psihologică/ după caz)
  • Copie ultimul certificat de încadrare într-un grad de handicap (după caz)
  • Cerere efectuare anchetă socială (click aici)

AJUTOR PENTRU INCALZIREA LOCUINTEI

ÎN SEZONUL RECE NOIEMBRIE 2020 – MARTIE 2021

 

INSTRUCŢIUNI de aplicare a unor prevederi din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.920/2011, cu modificările și completările ulterioare.

1.Temeiul legal al acordării ajutoarelor:

OUG nr.70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, modificată şi completată de O.G. nr.27/2013 şi HG 920/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare ale OUG 70/2011.

Ajutor pentru încălzirea locuinței- măsura de sprijin, suportata din bugetul de stat si/sau, după caz, din bugetele locale, destinata consumatorilor vulnerabili cu venituri situate pana la un prag stabilit de lege si care are drept scop acoperirea integrala sau, după caz, a unei parți din cheltuielile cu încălzirea locuinței.

Ajutorul se acorda pentru consumatorii de energie termica in sistem centralizat, energie electrica, gaze naturale si lemne, cărbuni, combustibili petrolieri.

Acesta se acorda numai pentru un singur sistem de încălzire, acesta fiind cel principal utilizat;

2.Cine poate beneficia de ajutoarele pentru încălzirea locuinței:

Familiile şi persoanele singure ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici de 800 lei.

Familie- soțul, soția, precum si alte persoane, indiferent daca intre acestea exista sau nu relații de rudenie, care au același domiciliu ori reședință si/sau care locuiesc si gospodăresc împreună, sunt înscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței;

Persoana singura- persoana care a împlinit vârsta de 18 ani, care locuiește singura si nu se mai afla in întreținerea părinților, precum si persoana cu vârsta cuprinsa intre 16 si 18 ani, care locuiește si se gospodărește singura si are capacitate de exercițiu anticipata, potrivit prevederilor art. 40 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata.

Locuința de domiciliu sau de reședință- construcția cu destinația de locuință aflata in proprietatea titularului ajutorului ori închiriată sau asupra căreia exercita un drept de folosință in condițiile legii, situata la adresa înscrisă in actele de identitate ale membrilor de familie sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței. Se asimilează locuinței de domiciliu sau reședinței si locuința de necesitate, precum si locuința sociala, astfel cum sunt acestea definite potrivit prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996, republicata,

3.Cuantumurile lunare ale ajutoarelor pentru încălzirea locuinței :

 

Venituri nete lunare/membru de familie Gaze naturale

– Lei –

Lemne și Cărbuni

– Lei –

Energie electrică

– Lei –

<155 lei 262 54 240
155,1 lei-210 lei 190 48 216
210,1 lei-260 lei 150 44 192
260,1 lei-310 lei 120 39 168
310,1 lei-355 lei 90 34 144
355,1 lei-425 lei 70 30 120
425,1 lei-480 lei 45 26 96
480,1 lei-540 lei 35 20 72
540,1 lei-800 lei 20 20 20

 

Pentru familiile si persoanele singure beneficiare de ajutor social care utilizează combustibili solizi sau petrolieri ajutorul lunar este de  58 lei.

 

4.Cine depune cererea: titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței este:

proprietarul locuinței;

persoana care a înstrăinat locuința pe baza unui contract cu clauză de întreținere;

titularul contractului de închiriere;

alt membru de familie major și legal împuternicit de proprietar/titular de contract de închiriere;

reprezentant legal pentru persoane singure care nu au împlinit 18 ani.

 

  1. Acte necesare pentru depunerea dosarelor:

Subvenție încălzirea locuinței cu Lemne și cărbuni

– Cerere si declarație pe proprie răspundere (viză taxe și impozite, viză fond funciar); Descarcă cerere

– C.I. / B.I. pentru membrii familiei peste 14 ani;

– Certificate naștere pentru copii sub 14 ani;

– Certificat de căsătorie / deces, Hotărâre judecătorească de divorț etc;

– Act proprietate / contract închiriere / comodat;

– Carte de identitate autoturism / motocicleta;

– Adeverință de venit (inclusiv bonurile de masa), cupon pensie/șomaj/alocație/ indemnizație

– Adeverință de venit de la DGFP pentru veniturile din activități independente;

– Adeverință instituție de învățământ in cazul burselor pentru elevi si studenți, cu excepția burselor de studiu, sociale si ,,Bani de liceu’’

– Dosar cu șină.

 

Subvenție încălzirea locuinței cu Gaze naturale

– Cerere (viză asociație de proprietari, viză taxe şi impozite, viză fond funciar); Descarcă cerere

– C.I. / B.I. pentru membrii familiei peste 14 ani;

– Certificate naștere pentru copii sub 14 ani;

– Certificat de căsătorie / deces, Hotărâre judecătorească de divorț etc;

– Act proprietate / contract închiriere / comodat;

– Carte de identitate autoturism / motocicleta;

– Adeverință de venit (inclusiv bonurile de masa), cupon pensie/șomaj/alocație/ indemnizație;

– Adeverință instituție de învățământ in cazul burselor pentru elevi si studenți, cu excepția burselor de studiu, sociale si ,,Bani de liceu’’

– adeverință de venit de la DGFP pentru veniturile din activități independente;

– Factură gaze (luna anterioară);

– Dosar cu șină.

 

Subvenție încălzirea locuinței cu Energie electrică

– Cerere (viză asociație de proprietari, viză taxe şi impozite, viză fond funciar); Descarcă cerere

– C.I. / B.I. pentru membrii familiei peste 14 ani;

– Certificate naștere pentru copii sub 14 ani;

– Certificat de căsătorie / deces, Hotărâre judecătorească de divorț etc;

– Act proprietate / contract închiriere / comodat;

– Carte de identitate autoturism / motocicleta;

– Adeverință de venit (inclusiv bonurile de masa), cupon pensie/șomaj/alocație/ indemnizație;

– Adeverință instituție de învățământ in cazul burselor pentru elevi si studenți,

cu excepția burselor de studiu, sociale si ,,Bani de liceu’’

– Adeverință de venit de la DGFP pentru veniturile din activități independente;

– Factură energie electrică (luna anterioară) sau  Contract de furnizare energie electrică

– Dosar cu șină.

 

  1. Obligații.

Ce obligație au beneficiarii ajutoarelor pentru încălzirea locuinței: să anunțe la primăria de domiciliu orice modificare intervenită în componența familiei sau veniturilor de natură a conduce la modificarea ajutorului acordat.

Modificările se anunță prin depunerea unei noi cereri si declarații însoțită de actele care atestă modificarea, în termen de 5 zile de la producerea acestora.

 

Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului social / ajutorului pentru încălzirea locuinței / alocației pentru susținerea familiei

Bunuri imobile
1. Clădiri sau alte spatii locative în afara locuinței de domiciliu și a anexelor gospodărești
2. Terenuri de împrejmuire a locuinței și curtea aferentă și alte terenuri intravilane care depășesc 1.000 mp în zona urbană și 2.000 mp în zona rurală

Bunuri mobile*
1. Autoturism/autoturisme și/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepția celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum și pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile
2. Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani
3. Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze
4. Șalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepția bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervația Biosferei ”Delta Dunării”
5. Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată
6. Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale
7. Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acționate hidraulic, mecanic sau electric
(*)Aflate în stare de funcționare

Depozite bancare
1. Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei, cu excepția dobânzii.

Terenuri /animale și/sau păsări
1. Suprafețe de teren, animale și păsări a căror valoare netă de producție anuală depășește suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie

NOTĂ: Deținerea unuia dintre bunurile menționate conduce la excluderea acordării ajutorului social / ajutorului pentru încălzirea locuinței / alocației pentru susținerea familiei.

 

VERIFICĂRI ŞI SANCŢIUNI

Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire primarii au obligația de a efectua lunar, la solicitarea agențiilor teritoriale, anchete sociale pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cerere pentru cel puțin 60% dintre beneficiarii dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinței. Anchetele sociale pot fi efectuate și la sesizarea unor terți.

In cazul solicitării ajutoarelor pentru energie electrica, anchetele sociale se efectuează obligatoriu pentru toate situațiile, in termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, in vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.

Dacă în urma întocmirii anchetei sociale se constată că, la completarea cererii nu s-au declarat date corecte, dreptul la încălzirea locuinței încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condițiile legii.

Nerespectarea prevederilor legale de către beneficiari constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei.

 

PRECIZARI

Dosarele se depun începând cu data 15 octombrie la Primăria orașului Teiuș.

În situația în care consumatorii vulnerabili îndeplinesc condițiile de acordare pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinței se face începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective și începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data prevăzută mai sus.

 

Noutati pe site

Anunt programare vaccinare impotriva COVID-19

Anunt program

Anunt intrerupere apa Beldiu in 14.12.2020

Anunt SDEE Transilvania Sud

Raport DSP Alba Campania de informare priv. infectia cu SARS-Co

Server GlobalPay Indeco Soft

Publicatie casatorie

Prevederile HG 856/2020- prelungire stare de alerta pe teritoriul RO

ACHIZITIE CREDIT BANCAR – BRANSAMENTE NOI IN SISTEMUL DE CANALIZARE

DARE 30.06.2020

Copyright © 2021 · Craiu Custom Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in

Teius

Primaria Orasului Teius

Teius 2018

Acest site foloseste cookies: Afla mai mult.